Thursday, July 24, 2008

Nilai Masa

Alhamdulillah hari ini terdapat kelapangan masa untuk saya ke pasar membeli barang keperluan di dapur setelah hampir seminggu saya sibuk dengan program dan rutin harian. Setelah menghantar anak bongsu ke PASTI saya ditemani oleh anak sulung dan menantu telah pergi ke Pasar Gunong Rapat. Selama ini, segala keperluan rumah dan dapur saya uruskan sendiri tanpa ada arahan kepada mana-mana pembantu saya di kediaman dan memang beginilah rutin kehidupan saya sebelum menjadi isteri MB. Bezanya, dahulunya setiap hari boleh ke pasar, sekarang sekali borong keperluan untuk seminggu.

Suasana di Pasar Gunong Rapat, Ipoh

Bersama anak sulung memilih ikan

Teruja melihat TEMU di pasar. Ulam yang amat digemari oleh suami

Setelah mengemas di dapur dan menyediakan makan tengahari untuk anak-anak yang akan pulang dari sekolah sempat saya berehat sebentar sebelum bersiap ke Kinta City untuk membeli sedikit keperluan harian.

Si bongsu ceria mendapat aiskrim yang sekian lama tidak dirasai

Sewaktu tiba di kediaman dari Kinta City waktu hampir Asar. Setelah solat dan menjamah sedikit makanan saya sekeluarga sempat menziarahi pemandu suami di Ipoh Specialist Centre. Alhamdulillah keadaan beliau bertambah baik dan saya doakan beliau cepat sembuh.

Kami sekeluarga menziarahi En. Othman (berbaju merah)

Si bongsu dan kakaknya ceria dapat berjumpa dengan 'Tok' (panggilan si bongsu kepada En. Othman) setelah seminggu tidak berjumpa

No comments: