Sunday, January 11, 2009

Bantuan Untuk Rakyat Palestin

Suami melancarkan DANA PALESTIN PERAK
yang mensasarkan kutipan sebanyak RM 1 Juta

Pada hari Jumaat yang lalu satu program yang bernama Malam Solidariti Kemanusiaan Untuk Palestin telah diadakan di Stadium Indera Mulia yang dianjurkan oleh kerajaan Negeri Perak dengan sokongan dari beberapa pertubuhan dan NGO serta parti politik.

Malam tersebut beberapa pidato dan tayangan video kekejaman rejim zionis telah dipertontonkan mendesak agar kita sebagai umat Islam sentiasa senstitif dengan isu Palestin di mana mereka majoritinya adalah umat Islam yang setiap hari disembelih oleh Yahudi Zionis.

Antara yang menyampaikan pidato ialah Cikgu Azmi Presiden Teras, wakil dari Palestin merupakan adik kepada salah seorang pimpinan HAMAS dan kerajaan Palestin. Turut berucap wakil dari JIM dan pimpinan DAP, PAS dan PKR yang berucap menyatakan bantahan terhadap kekejaman Yahudi Zionis.

Pada malam tersebut turut dilancarkan RM1 JUTA UNTUK DANA PALESTIN PERAK yang telah disempurnakan oleh Menteri Besar sendiri. Itulah yang dapat kita sumbangkan untuk rakyat Palestin dengan menyumbangkan wang bagi membantu mereka selain usaha kita yang lain dengan memboikot barang-barang yang menyumbang kepada Israel dan Amerika.

Kita juga perlu sentiasa kaji dan fahami isu Palestin dengan baik. Anjurkan program dan kempen besar-besaran yang efektif dan praktikal berkenaan Palestin. Sama-sama kita berdoa untuk keselamatan, kemenangan dan keamanan rakyat Palestin.

Kepada yang ingin menyumbangkan wang boleh disalurkan ke number akaun 08013010068281 (Bank Islam) Ipoh (AKAUN DANA PALESTIN PERAK).


No comments: