Tuesday, January 06, 2009

Berkempen di Kuala Terengganu

Kampung Gong Tok Nasek

Ceramah Bersama Masyarakat Cina di Kampung Tiong

Ceramah di Chabang Tiga

Hari Penamaan Calon 6 Januari 2009

2 hari suami berada di Kuala Terengganu pada 5 & 6 Januari 2009. Suami tiba di Kuala Terengganu sehari sebelum penamaan calon untuk Pilihanraya Kecil P036 Kuala Terengganu. Tiba di Terengganu suami terus di bawa ke Rumah Perak di Kuala Ibai yang menjadi pusat petugas-petugas PAS dari negeri Perak.

Suami menceritakan selepas itu beliau di bawa ke rumah petugas pilihanraya untuk mendengar taklimat gerak kerja dan memberi kata-kata semangat untuk mereka. Beberapa buah rumah di Kampung Gong Tok Nasek juga diziarahi selepas satu ceramah bersama para muslimat diadakan di kampung tersebut.

Suami menginap di Homstay di Rusila dan tiba di situ pada jam 5.00 petang. Makan dan terus bersiap ke Kampung Tiong iaitu sebuah kawasan di DUN Bandar yang majoritinya didiami oleh masyarakat Cina. Jam 6.00 petang 5 Januari diadakan Majlis Makan Malam dan ceramah bersama masyarakat cina yang dipengerusikan oleh Y.B Tian Chua. Suami menyampaikan pidato bersama Y.B Anuar Tan (Exco Kerajaan Kelantan) dan Y.B Wahid Endut selaku calon PAS untuk Pilihanraya Kecil kali ini.

Sebelah malamnya program suami di Chabang Tiga iaitu Ceramah Perdana yang turut disampaikan oleh Y.B Mujahid Yusuf Rawa, Y.B Nik Ammar, Y.B Wahid Endut dan beberapa yang lain.

Pada 6 Januari suami turut menyertai pimpinan PAS yang lain dalam majlis penamaan calon. Dianggarkan Lebih 30,000 ribu penyokong PAS pada hari tersebut bersama memberi sokongan kepada calon Pakatan Rakyat. Selesai majlis penamaan calon suami menghadiri mesyuarat di Kuala Ibai sebelum bertolak dari Kuala Terengganu pada jam 4.00 petang melalui Gerik dan tiba di Ipoh tepat jam 11.15 malam.

1 comment:

daLyaanoon said...

semoga beroleh kemenangan!
takbir!