Thursday, December 25, 2008

Kuliah Subuh di Masjid KISDAR

Suami menyampaikan kuliah subuh di Masjid KISDAR

Seawal jam 5.00 pagi suami telah berangkat ke Kolej Islam Darul Ridzuan (KISDAR) di Kuala Kangsar bagi memenuhi jemputan menyampaikan kuliah subuh sekaligus merasmikan Majlis Penutup Sambutan Maal Hijrah 1430 peringkat KISDAR.

Suami menceritakan kepada saya beliau memperingati jemaah yang hadir tentang kepentingan niat dalam melakukan semua kerja dan turut menyentuh beberapa perkara yang menyebabkan manusia boleh syirik dengan Allah. Semua perlu bersedia menghadapi alam kematian yang pasti dalam keadaan beriman. Semuanya dikaitkan dengan hijrah yang menuntut diri manusia sentiasa berada di dalam keadaan suci.

Diakhir ucapan perasmian penutup, suami yang juga Pengerusi Lembaga Tadbir KISDAR memberi jaminan penuh bahawa institusi pengajian tinggi KISDAR yang berada di bawah pentadbiran kerajaan negeri akan terus di bela. Antara tindakan yang telah dibuat ialah menurunkan harga sewa asrama kepada para pelajar.

Bersama di dalam kuliah subuh ialah Rektor KISDAR Prof. Dr Yusuf Husin, Timbalan Rektor Tuan Haji Husni, Pengarah Program- En. Suhaimi, Pendaftar, Dekan-dekan, warga KISDAR dan penduduk setempat.

Menerima cenderahati dari Rektor KISDAR

No comments: