Tuesday, December 30, 2008

Ribuan Rakyat Penuhi Padang Majlis Daerah Kampar


Ceramah Pakatan Rakyat yang disampaikan oleh 5 penceramah pimpinan Kerajaan Pakatan Rakyat telah menarik minat ribuan penduduk di Kampar dan kawasan sekitarnya hadir ke Padang Majlis Daerah Kampar bagi mendengar berita-berita terbaru, sahih dan tepat dari kerajaan Negeri Perak Darul Ridzuan. Semua bangsa Melayu, Cina dan India berkumpul dan tambah hebatnya pimpinan dari 3 bangsa utama mampu berdiri di satu pentas berpidato memberi penerangan kepada rakyat bahawa keadilan, kesaksamaan menjadi agenda perjuangan kerajaan Pakatan Rakyat yang sedia ada.

Kesemua penceramah menyampaikan ucapan dengan baik dan bernas dan sering mendapat tempukan gemuruh. Ceramah dimulakan oleh Y.B Keshvinder- ADUN Malim Nawar merupakan salah seorang ADUN Pakatan Rakyat yang berbangsa Sikh. Penceramah kedua ialah Y.B Kesavan iaitu ADUN Hutan Melintang yang menyampaikan ucapan di dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Tamil. Kemudian ceramah diteruskan oleh Y.B Chen Fook Chye ADUN Keranji yang juga Exco Kerajaan yang menyampaikan ucapan di dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Mandarin.

Kehangatan ceramah diteruskan oleh Exco Kanan Y.B Ngeh Koo Ham dan Y.A.B Menteri Besar.
Antara isi ceramah yang disampaikan oleh Menteri Besar ialah : Menyeru kepada semua hadirin bersatu untuk mematikan politik perkauman yang dibawa oleh UMNO, MIC dan MCA dan menyeru kepada saudara ahli UMNO agar bertukar kepada PAS yang bersungguh-sungguh membela Islam dan turut membela nasib orang Melayu. Isu-isu semasa dan dasar kerajaan Negeri terus dilaungkan agar rakyat mendapat dan mendengar berita yang sebenar berbeza dari berita yang sering diputarbelitkan oleh media arus perdana.

Ceramah ini juga merupakan ceramah sulung suami di tempat kelahiran beliau sendiri sejak memegang jawatan sebagai Menteri Besar Perak.

Ribuan Rakyat yang hadir dari pelbagai bangsa
menunjukkan sokongan mereka kepada Pakatan Rakyat

2 comments:

Unknown said...

Salam Datin Seri.
Allahu Akbar. Gembiranya saya melihat suasana sambutan itu. Kalau dulu suasana itu hanya boleh dilihat di sini, kini ia juga boleh dialami oleh rakan-rakan di Perak.
Maha Suci Allah.

semut said...

Kami tidak nampak perkara ini di Selangor, sebab MBnya memisahkan politik dan kerajaan yang memerintah...