Wednesday, October 29, 2008

Hadiah buat anak di perantauan

Isnin 28 Oktober (Selasa)
Pagi ini suami menerima kunjungan hormat Pesuruhjaya Tinggi India di Pejabat Menteri Besar dan waktu tengahari diadakan Perhimpunan Bulanan dan Sambutan Aidilfitri Bangunan Perak Darul Ridzuan di Dewan Banquet SUK. Aktiviti saya di rumah pagi ini saya luangkan masa membungkus barang-barang dapur dan kuih raya ke dalam kotak khidmat penghantaran barang DHL untuk saya kirimkan buat anak saya Syaheed di Jordan dan Syaakirin di Syria. Jam 2.00 petang anak sulung saya Faatihah dan menantu Hazimin telah pergi ke Pejabat DHL Ipoh di Silibin untuk menguruskan penghantaran kotak. InsyaAllah barang akan sampai dalam tempoh 4 hari waktu kerja.

Mohammad Syaheed anak kedua saya kini sedang menuntut di Universiti Mu'tah, Jordan di dalam bidang Feqah manakala anak ketiga saya Mohammad Syaakirin sedang menuntut di Universiti Auza'i, Lubnan cawangan Damascus juga di dalam bidang Feqah. Semoga mereka bergembira dengan kiriman dan buah tangan dari Malaysia yang tidak pernah saya kirim sepanjang mereka belajar di sana.

Tengahari saya ke dapur menyiapkan makan tengahari dan malam untuk anak-anak. Sebelah malam saya dan suami menghadiri Majlis Aidilfitri anjuran Dewan Pemuda PAS Negeri Perak yang diadakan di Restoran Nasi Lemak Ayam Kampung di Jalan Ali Pitchay, Ipoh. Antara yang hadir di dalam majlis tersebut ialah Ustaz Azli Musa selaku Ketua Pemuda PAS Negeri Perak, Y.B Zainuddin, Y.B Ramli Tusin, Y.b Idham Lim pimpinan PKR dan DAP serta lain-lain. Suami turut menyampaikan ucapan sebelum jamuan makan.

Selepas makan malam di majlis tersebut, saya dan suami meluangkan masa menziarahi anak saudara suami di Pusat Perubatan Ar-Ridzuan yang baru menimang cahayamata kelima.

Kotak-kotak berisi barang dapur dan kuih raya untuk anak saya yang kini sedang menuntut di Jordan & Syria


Suami menyampaikan ucapan di Jamuan Aidilfitri anjuran
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak

Bersama Ajk Dewan Muslimat Negeri Perak

Suami menjamu selera di meja utama bersama pimpinan-pimpinan


Menziarahi cucu saudara baru iaitu anak kelima kepada pasangan Haliza & Riduan. Haliza merupakan anak ketiga arwah abang sulung suami iaitu Khalil Shah yang pernah menjawat jawatan Ketua Keadilan Negeri Perak


No comments: